tisdag 22 oktober 2013

Bild 365:241 tema nr 178 lingon

Tema "lingon".

1 kommentar:

  1. Hmmm till namnet men hur många har hamnat i burken! Tänker på min mamma som gjorde sylt till syskonbarn som tyckte det var godare med Bob istället! Det var sista gången hon gjorde lingonsylt och mina Tjejer blev arga på kusinerna som hellre föredragit den hemgjorda! Min Piggöga brukar säga att hemagjord är som rårörda i affären då det är på nästan bara lingon! Okey alla gillar inte att plocka och jag är en av dem med de växer 3 meter från ytterdörren och går att plocka i små mängder å samla i kylskåpet tills det blir ett kilo då man kokar en omgång!Min Äldsta köper bären och kokar sin sylt och ibland använder jag Bob till baket där det går åt massor ibland!!!
    Gillar att du visa upp alternativ till temat!!! Kram ;D

    SvaraRadera